Državni univerzitet u Novom Pazaru spada među najmlađe visokoobrazovne ustanove u Srbiji. Osnovan je Odlukom Vlade Republike Srbije, 26. oktobra 2006. godine. Ovakav potez Vlade imao je cilj da doprinese ravnomernijem i bržem regionalnom razvoju Republike Srbije u celini, da poboljša obrazovnu strukturu mladih, kao i da pomogne u rešavanju nagomilanih problema, koji koče razvoj ovog regiona.
U sklopu Univerziteta tada su počela da rade tri fakulteta: Filozofski, Pravno-ekonomski i Tehničko-tehnološki. Ubrzo, Državni univerzitet u Novom Pazaru je prešao na departmanski model i umesto fakulteta ima departmane.To praktično znači da univerzitet ima svojstvo pravnog lica, a ne i fakulteti (departmani) u njegovom sastavu. Integrisana organizaciona struktura omogućila je brz razvoj ove institucije.
U sastavu Univerziteta nalaze se departmani za:
Osnovne akademske studije na Departmanu za ekonomske nauke usmerene su prema obrazovanju stručnjaka, čije će kompetencije biti opšteg karaktera, sa širokim i svestranim uvidom u akademska znanja i praktične poslove u okviru opšte ekonomije, poslovnog upravljanja, kvantitativnih disciplina i poslovne informatike. Departman pruža neophodne kompetencije za obavljanje ekonomskih i informatičkih poslova u preduzećima, profitnim i neprofitnim organizacijama, kao i u državnim organima i institucijama, kako u domaćim, tako i u međunarodnim razmerama.
Na Departmanu za ekonomske nauke izvodi se nastava na osnovnim akademskim studijama (OAS) i master akademskim studijama (MAS).
Osnovne akademske studije realizuju se kroz dva akreditovana studijska programa:
Master akademske studije realizuju se kroz dva akreditovana studijska programa:
Trajanje studija: 4 godine (8 semestara) 240 ESPB
Akademski naziv: Diplomirani ekonomista (Dipl. ekon.)
Shodno stečenim kompetencijama, svrha studijskog programa EKONOMIJA jeste obrazovanje studenata koje pruža mogućnost obavljanja širokog spektra zanimanja i zapošljavanja u različitim organizacijama, kao što su: proizvodna, trgovinska i uslužna preduzeća, mala, srednja i velika preduzeća, računovodstvene agencije, konsalting firme, poslovne banke, osiguravajuće kompanije, prosvetne ustanove, organi državne uprave, organizacije neprofitnog sektora, naučno-istraživačke institucije itd. Takođe, program studentima pruža mogućnost sticanja teorijskih znanja i veština koja su aplikativna u poslovnoj praksi kako domaćih, tako i stranih preduzeća. Pored kreiranja i stvaranja kompetentnih i traženih obrazovnih profila na tržištu rada, koji bi se brzo zapošljavali, svrha ovog programa jeste i osposobljavanje studenata za nastavak studija na master i doktorskim studijama iz oblasti opšte ekonomije, poslovnog upravljanja i kvantitativnih disciplina.
Trajanje studija: 4 godine (8 semestara) 240 ESPB
Akademski naziv: Diplomirani poslovni informatičar (Dipl. posl.inform.)
Svrha studijskog programa POSLOVNA INFORMATIKA je obrazovanje studenata iz oblasti primenjene informatike i poslovne ekonomije koje obezbeđuje sticanje teorijskih i praktičnih znanja o primeni savremenih informatičkih koncepata u oblastima računovodstva, finansija, bankarstva, menadžmenta, marketinga, preduzetništva, inovacija, kao i brojnih drugih oblasti u skladu sa potrebama privrede, odnosno društva. Posebna pažnja se posvećuje primeni i korišćenju mogućnosti interneta u ovim oblastima pa se studenti osposobljavaju i za implementaciju različitih vidova elektronskog poslovanja. Studijski program je koncipiran na osnovu sličnih ili identičnih studijskih programa na evropskim i američkim visokoškolskim ustanovama, tako da u potpunosti prati savremene svetske tokove i stanje struke u oblasti poslovne informatike
Trajanje studija: 1 godina (2 semestra) 60 ESPB
Akademski naziv: Master ekonomista (Mast. ekon.)
Svrha studijskog programa jeste obrazovanje mastera ekonomije koji mogu obavljati širok spektar poslova u različitim organizacijama, kao što su: proizvodna, trgovinska i uslužna preduzeća, mala, srednja i velika preduzeća, računovodstvene agencije, konsalting firme, poslovne banke, osiguravajuće kompanije, prosvetne ustanove, organi državne uprave, organizacije neprofitnog sektora, naučno-istraživačke institucije, kao i sticanje teorijskih znanja i poslovnih veština koja su aplikativna u poslovnoj praksi kako domaćih, tako i stranih preduzeća. Studijski program je koncipiran na način da obezbeđuje sticanje kompetencija koje su društveno opravdane i korisne za uključivanje u različite sfere ekonomskog života i poslovnog upravljanja. Završetkom master akademskih studija studijskog programa Ekonomija, student ima mogućnost da nastavi studije na doktorskim akademskim studijama iz oblasti ekonomije i poslovnog upravljanja.
Trajanje studija: 1 godina (2 semestra) 60 ESPB
Akademski naziv: Master ekonomista (Mast. ekon.)
Svrha studijskog programa master akademskih studija Izgradnja kapaciteta za razvoj javnog sektora jeste pružanje potrebnih teorijskih, metodoloških i stručnih znanja, koja su neophodna studentima za potrebe izgradnje kapaciteta za razvoj javnog sektora, a koja se odnose na razumevanje uloge organizacije, pravne regulacije, finansiranja, položaja i upravljanja u javnom sektoru. S obzirom na to da se pod javnim sektorom podrazumevaju kompleksni organizacioni sistemi, kao što su javna preduzeća, ustanove, organizacije civilnog društva i svi oblici državne i nedržavne uprave, izučavanje problematike organizacije, finansiranja, menadžmenta, marketinga, pravnih regulacija, specifičnih metodologija strukture javnog sektora, izvora finansiranja, komunikacije i informacije, kao i IT tehnologija u ovom sektoru treba da omogući studentima da steknu dovoljno znanja za rešavanje velikog broja kompleksnih problema u ovom sektoru.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo