Državni univerzitet u Novom Pazaru spada među najmlađe visokoobrazovne ustanove u Srbiji. Osnovan je Odlukom Vlade Republike Srbije, 26. oktobra 2006. godine. Ovakav potez Vlade imao je cilj da doprinese ravnomernijem i bržem regionalnom razvoju Republike Srbije u celini, da poboljša obrazovnu strukturu mladih, kao i da pomogne u rešavanju nagomilanih problema, koji koče razvoj ovog regiona.
U sklopu Univerziteta tada su počela da rade tri fakulteta: Filozofski, Pravno-ekonomski i Tehničko-tehnološki. Ubrzo, Državni univerzitet u Novom Pazaru je prešao na departmanski model i umesto fakulteta ima departmane.To praktično znači da univerzitet ima svojstvo pravnog lica, a ne i fakulteti (departmani) u njegovom sastavu. Integrisana organizaciona struktura omogućila je brz razvoj ove institucije.
U sastavu Univerziteta nalaze se departmani za:
Na ovom Departmanu realizuju se dva studijska programa:
Studijski program osnovnih akademskih studija Psihologija pripada polju društveno-humanističkih nauka, traje četiri godine (osam semestara) i ima ukupno 240 ESPB bodova (60 po studijskoj godini, 30 po semestru). Student koji završi stiče zvanje diplomiranog psihologa.
Studijskim programom Psihologija objedinjuju se delatnosti visokog obrazovanja i naučnoistraživačka delatnost, kao komponente jedinstvenog procesa visokog obrazovanja. Akcenat programa je na kompetentnoj praktičnoj pripremi studenata za usvajanje i demonstraciju konceptualnog znanja iz suštinskih oblasti psihologije kao i na samostalnosti u primeni statističkih metoda u oblasti društveno-humanističkih nauka. Suštinske oblasti uključuju istraživačke metode, biološke osnove ponašanja, kognitivnu psihologiju, psihologiju ličnosti i individualne razlike, razvojnu, socijalnu i kliničku psihologiju.
Studijski program Vaspitač u predškolskim ustanovama je koncipiran kao program formalnog obrazovanja vaspitača dece predškolskog uzrasta na 1. stepenu akademskih studija, u trajanju od četiri školske godine, kroz 8. semestara (240 ESPB). Student završava studije izradom i odbranom završnog rada i stiče zvanje Diplomirani vaspitač.
Studijski program Vaspitač u predškolskim ustanovama oslonjen je na najnovije rezultate inostranih i domaćih pedagoško-psiholoških istraživanja svih aspekata razvoja i učenja dece u ranom uzrastu. Opšti cilj ovog studijskog programa je da se teorijskom nastavom i neposrednim praktičnim radom stiču stručne kompetencije vaspitača kao reflektivnog praktičara, osobe koja će uvoditi nove metode, resurse, realizovati istraživanja, evaluirati dečji napredak, ali i spostveni rad, u cilju podsticanja idividualnih osobenosti predškolskog deteta u njegovim razvojnim aktivnostima i pripremi za školu.
Svrha studijskog programa je da obezbedi sticanje naučnih i stručnih znanja i veština prema potrebama društva i projektovanom društvenom razvoju. Studijski program treba prevashodno da osposobljava kadrove za razvijanje i primenu savremenih modela programa u psihologiji kao i da:
Master psiholog je osposobljen da:
Master akademske studije za obrazovanje vaspitača u predškolskim ustanovama traju godinu dana (60 ESPB), odnosno dva semestra po 30 ESPB, i mogu ih upisati studenti koji su završili osnovne akademske studije u obimu od 240 ESPB na Državnom univerzitetu u Novom Pazaru i studenti odgovarajućih drugih fakulteta, a u skladu sa Statutom DUNP. Po završetku master akademskih studija stiče se naziv master vaspitač.
Svrha studijskog programa je obrazovanje vaspitača na nivou master akademskih studija koje obezbeđuju sticanje znanja, veština i sposobnosti neophodnih za uspešno samostalno obavljanje poziva u uslovima savremenog društva, povećanih standarda obrazovanja i stalnog povećavanja zahteva u pogledu stručnosti vaspitača u predškolskim ustanovama. Savremene tendencije u obrazovanju vaspitača u širim okvirima evropskog i svetskog obrazovnog prostora idu u pravcu povećavanja zahteva koji se tiču kompetentnosti vaspitača zbog sve složenijih opštih i specifičnih uslova u kojima se danas odvija vaspitanje i obrazovanje mladih generacija. Insistira se na podizanju opšteg i stručnog nivoa obrazovanja vaspitača, kvalitetnoj didaktičko-metodičkoj osposobljenosti za rad u različitim domenima i segmentima vaspitno-obrazovne delatnosti predškolske ustanove. Tokom studija studenti proširuju i unapređuju postojeća znanja i sposobnosti i izgrađuju odgovarajuće veštine koje će im omogućavati da samostalno i kritički promišljaju sopstvenu pedagošku praksu, da je istražuju i na toj osnovi usavršavaju i dalje razvijaju, kao i da prate savremena dostignuća iz oblasti didaktičko-metodičkih nauka i pozitivna iskustva dobre pedagoške prakse.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo