1948. osnovana je Viša pedagoška škola, preteča današnjeg Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja u Nišu, prva visokoškolska ustanova južno od Beograda. Prva generacija studenata upisana je školske 1949/50 godine. U okviru Više pedagoške škole u Nišu formirana je Grupa za fizičko vaspitanje (trajanje studija dve godine).
1971. odlukom Vlade Republike Srbije osnovan je Filozofski fakultet, kao sedmi član Univerziteta u Nišu. U okviru Filozofskog fakulteta, osnovana je Studijska grupa za fizičku kulturu. 1999. Odlukom Vlade Republike Srbije osnovan je Fakultet fizičke kulture u Nišu, kao novi član Univerziteta u Nišu.
2006. odlukom Saveta Univerziteta u Nišu, Fakultet fizičke kulture menja ime u - Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja. Od akademske 2007/2008 godine studijski programi Fakulteta, odvijaju se po principima Bolonjske deklaracije.
Misija fakulteta objedinjava obrazovanje, naučnoistraživački rad i učešće u razvoju društvene zajednice kroz javno delovanje. Vizija Fakulteta ogleda se u perspektivnim, atraktivnim, savremenim i proverljivim studijskim programima koji u osnovi imaju primenu fizičkih aktivnosti u sportu, fizičkom vaspitanju i rekreaciji. Permanentno unapređenje svih oblika rada i razvijanja kulture kvaliteta omogućava da Fakultet postane uporediv sa drugim fakultetima.
U ostvarenju misije i vizije Fakultet će raditi na unapređenju teorije i prakse primene fizičkih aktivnosti, pri čemuće nastojati da kontinuirano sarađuje sa srodnim visokoškolskim ustanovama u Republici Srbiji, drugim institucijama Univerziteta u Nišu, kao i sa srodnim inostranim univerzitetima i fakultetima.
Studije prvog stepena
1. FIZIČKO VASPITANJE I SPORT
Svrha studijskog programa Osnovnih akademskih studija, fizičko vaspitanje i sport je usmerena na sticanje dve grupe znanja. Prva grupa se odnosi na usvajanje znanja iz osnovnih antropoloških disciplina, a druga se odnosi na pedagoška znanja, umenja i navike, koje su neophodne za rad na obrazovanju i vaspitanju dece u nastavi fizičkog vaspitanja i sporta. Na ovaj način studijski program razvija kompetencije kojima se obezbeđuje sposobnost i znanje planiranja i realizovanja nastavnih planova i programa za nastavni predmet fizičko vaspitanje u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama i stručno pedagoško planiranje i realizaciju sportskih aktivnosti u školskim sportskim društvima i sekcijama što doprinosi razvoju fizičkog vaspitanja i sporta pa su stoga društveno opravdane i korisne.
2. SPORT
Svrha studijskog programa Osnovnih strukovnih studija, sport, za sticanje stručnog naziva strukovni trener u sportu je da obrazuje i osposobi studente za samostalan stručni rad na organizaciji i realizaciji trenažnih procesa i takmičenja u oblasti sporta, da se studenti kroz kvalitetno i efikasno ovladavanje znanjima i praktičnim iskustvima mogu uključiti u profesionalni i stručni rad u sportu. Na osnovu usvojenih teorijskih i praktičnih znanja, budući trener je osposobljen za primenu stručnih i naučnih znanja i veština u trenažnom procesu u okviru svih uzrasnih kategorija i svih nivoa sportske kvalifikacije.
3. SPORT
Ciljevi studijskog programa
Studije drugog stepena
1. FIZIČKO VASPITANJE I SPORT
Svrha studijskog programa Master akademskih studija, fizičko vaspitanje i sport za sticanje stručnog naziva master profesor fizičkog vaspitanja i sporta je efikasna realizacija planirane nastave, usmerene na sticanje specifičnih znanja i veština neophodnih za profesionalni rad i razvoj master profesora fizičkog vaspitanja i sporta. Svrha studijskog programa Master akademskih studija, fizičko vaspitanje i sport je da master profesori fizičkog vaspitanja i sporta budu obrazovani i kompetentni za samostalno obavljanje poslova u oblasti fizičkog vaspitanja, sporta i rekreacije, da samostalno ili pod mentorstvom učestvuju u projektima naučnih i stručnih istraživanja u naučno-obrazovnoj oblasti fizičko vaspitanje i sport i drugim projektima u kojima su predmet istraživanja fizičke aktivnosti.
2. FIZIČKO VASPITANJE, FIZIČKA AKTIVNOST I ZDRAVLJE
Svrha studijskog programa Master akademskih studija, fizičko vaspitanje, fizička aktivnost i zdravlje je da sistematskom i planskom nastavom obezbedi kvalitetna, savremena, specijalna naučna, stručna i aplikativna znanja i veštine iz oblasti fizičkog vaspitanja, fizičke aktivnosti i zdravlja. Ova znanja su master profesorima neophodna za kompetentno profesionalno angažovanje:
Studije trećeg stepena
1. SPORTSKE NAUKE
Kadrovi koji se obrazuju na ovim studijama osposobljeni su da samostalno vode relevantna i originalna naučna istraživanja u oblasti fizičkog vaspitanja, sporta i rekreacije, da mogu kritički da procenjuju istraživanja drugih autora i da ih koriste kao činjenični materijal u sopstvenim istraživanjima. Na ovaj način studijski program razvija kompetencije koje doprinose razvoju fizičkog vaspitanja i sporta pa su stoga društveno opravdane i korisne, što je u skladu sa osnovnim zadatkom Fakulteta (da savremenim studijskim programima obrazuje visokostručne kadrove u oblasti fizičkog vaspitanja, sporta i rekreacije), kao i sa drugim osnovnim i posebnim zadacima i ciljevima Fakulteta.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo