Fakultet za kulturu i medije deo je Megatrend Univerziteta.
Fakultet za kulturu i medije ostvaruje studije koje su koncepcijski i programski jedinstvene u ovom delu Evrope, jer pružaju moderne, globalnom okruženju primerene oblike istraživanja kulturne baštine, oblika društvene realnosti i osobenih vidova kulturno-civilizacijskih i žurnalističko-medijskih potreba. Moderno zasnovani, stalno otvoreni nastavno-obrazovni i naučni programi, koji se realizuju multidisciplinarnim pristupom i interaktivnim spojem teorije i prakse, garancija su da će studenti ovog fakulteta postati prestižni analitičari i istraživači vrednosti, društvenih tokova, nepoznanica i celine duha vremena. Fakultet za kulturu i medije u Beogradu je akreditovan i sastavni je deo sistema obrazovanja Republike Srbije.
Osnovni cilj Fakulteta za kulturu i medije je da obrazuje stručnjake koji će biti kadri da odgovorno i kreativno upravljaju kulturnim, naučnim i komunikacijskim procesima u društvu ubrzanih socijalnih, geopolitičkih, informatičkih i drugih promena.
Na Fakultetu za kultutru i medije izvode se sledeći akreditovani akademski studijski programi:
1. MENADŽMENT U KULTURI I MEDIJIMA
Kompetencije koje se stiču na studijskom programu: kompetentnost analize, sinteze i predviđanja rešenja i posledica u oblasti upravljanja masmedijskih preduzeća, institucija i ustanova kulture; sposobnost istraživanja, predviđanja i rešavanja poslovnih problema i posledica pojava na ukupno poslovanje; sposobnost kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja, ovladavanje metodima, postupcima i procesima istraživanja, u cilju razvoja kritičkog i samokritičkog prosuđivanja uz primenu etičkih kodeksa.
Stečeno zvanje: diplomirani kulturolog.
Mogućnost zaposlenja:
Način studiranja: osnovne akademske studije na Fakultetu za kulturu i medije traju četiri godine – osam semestara.
Obim studija: 240 ESPB.
Na prvoj godini svi predmeti su zajednički. Student bira modul na drugoj godini studija.
2. NOVINARSTVO
Ishodi učenja podrazumevaju razumevanje procesa nastajanja, kreiranja i dizajniranja informacionih paketa, prema zahtevima savremenog žurnalizma, suočenog sa dilemama medijskog tržišta. Student je obučen da primeni informatičke i komunikacione tehnologije u klasičnom i elektronskom žurnalizmu, prilagođene potrebama informacione zajednice. Posebno se razvijaju znanja i metodi timskog rada, veštine prenošenja informacija i njihovog širenja, kao i sposobnost kontinuiranog novinarskog obrazovanja.
Stečeno zvanje: diplomirani žurnalista.
Mogućnost zaposlenja:
Način studiranja: osnovne akademske studije na Fakultetu za kulturu i medije traju četiri godine – osam semestara.
Obim studija: 240 ESPB.
Na prvoj godini svi predmeti su zajednički. Student bira modul na drugoj godini studija.
3. ODNOSI S JAVNOŠĆU
Ishod programa je formiranje akademskog stručnjaka – menadžera za odnose s javnošću, obučenog da materijalizacijom informacija u komunikativnim i tehničkim medijima (govor, jezik, spis, slike, tekstovi, knjige, brošure, filmovi, itd.), kreira proces komunikacije za druge, vršeći selekciju iz obilja poruka, dajući im određenu perspektivnost i generišući nov kvalitet, bitan za oblikovanje javnosti.
Stečeno zvanje: diplomirani komunikolog.
Mogućnost zaposlenja:
Način studiranja: osnovne akademske studije na Fakultetu za kulturu i medije traju četiri godine – osam semestara.
Obim studija: 240 ESPB.
Na prvoj godini svi predmeti su zajednički. Student bira modul na drugoj godini studija.
Osnovni cilj studijskog programa Master akademskih studija upravljanje u kulturi i medijima, odnosima s javnošću i novinarstvo na Fakultetu za kulturu i medije je osposobljavanje kandidata da kvalitetno i kompetentno odgovore na nove, složene i redefinisane zahteve kulturnih institucija i medija, PR agencija i službi za odnose s javnošću, novinarskih redakcija i mas-medijskih preduzeća, primerene globalnom poretku i procesima
ubrzanih društvenih promena.
Studijski program je dvosemestralni teorijsko-stručni nastavak osnovnih studija na istoimenom fakultetu, usmeren ka kvalitetnijem razumevanju i usavršavanju brojnih vidova komunikacione prakse u oblasti kulturnog, umetničkog, političkog, marketinškog i javnog
komuniciranja.
Program se realizuje kroz tri izborna modula, po čemu je jedinstven u našoj zemlji.
Obim studija: 60 ESPB.
Fakultet za kulturu i medije organizuje i studije trećeg stepena – doktorske studije, po programu koji je akreditovan. Traju tri godine, odnosno šest semestara.
Izborna područja/moduli:
Studijski program doktorskih akademskih studija Fakulteta za kulturu i medije ima jasno definisanu svrhu i ulogu u obrazovnom sistemu. Ogleda se zaokruživanjem obrazovnog procesa u specifičnoj oblasti nauka o medijima, kulturi i komunikaciji, utoliko što se kandidatima nude podrobnija saznanja i savremene metode kojima se oni usmeravaju u pravcu usavršavanja sposobnosti za samostalan naučni rad.
Program je koncipiran u evidentnoj interdisciplinarnoj umreženosti u rasponu od filozofije jezika, sociologije, istorije i politikologije, do mediologije, kulturologije i komunikologije, što znači da njegovo pohađanje traži odgovarajuću pripremu iz ovih oblasti.
Realizacijom programa kandidati su osposobljeni za interdisciplinarni naučnoistraživački rad.
Obim studija: 180 ESPB.
Zvanje (akademski naziv): doktor nauka – kulturološke nauke / komunikologija
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo