Studijski programi Osnovnih akademskih studija na Fakultetu za menadžment su četvorogodišnji akademski programi, u obimu od 240 ESPB, namenjeni obrazovanju i osposobljavanju studenata za stručni rad u oblasti menadžmenta.
Studenti koji se upisuju na studijski program MENADŽMENT, od početka studija se opredeljuju za usmerenje. Za upis na studije mogu konkurisati lica sa završenom četvorogodišnjom srednjom školom. Studije su organizovane prema Bolonjskim principima, sa jednosemestralnim predmetima, modularizovanim i reorganizovanim programima, uzimanjem u obzir ukupnog opterećenja studenata u toku školske godine i 40-to časovne radne nedelje, izraženim kroz ESPB.
Svaka studijska godina organizovana je u dva semestra sa po 15 nedelja aktivne nastave, a svi predmeti su jednosemestralni. Obim svakog predmeta je iskazan brojem ESPB, a obim studija zbirom ESPB. Svaka godina studija nosi 60 ESPB, što odgovara prosečnom ukupnom angažovanju studenata u obimu od 40 časova nedeljno tokom školske godine. Kurikulum se sastoji iz obaveznih predmeta i izbornih predmeta koji se nalaze u 3 izborna bloka.
Osnovne akademske studije
1. Inženjerski i operacioni menadžment
Trajanje studija: 4 godine
Broj ESPB: 240 ESPB
Zvanje: Diplomirani inženjer menadžmenta
Polje: Tehničko-tehnološke nauke
Oblast: Inženjerski menadžment
Oblici studiranja: tradicionalni (u prostorijama Univerziteta) i onlajn, preko Interneta (e-učenje)
Mesto održavanja nastave: Beograd
Inženjerski i operacioni menadžment je razumevanje uloge i primena tehnika i metoda operacionog menadžmenta koji predstavlja ključni nivo menadžmenta u organizaciji. Operacioni menadžment obezbeđuje razumevanje planiranja, organizacije i upravljanja poslovnim procesima nabavke, proizvodnje, prodaje, distribucije, pružanja usluga, upravljanja kvalitetom, resursima, inovacijama i drugog.
Svaka organizacija ima svoju operacionu (poslovnu ili proizvodnu) funkciju jer svaka organizacija, bilo da je profitno orijentisana kao preduzeće ili da je neprofitna proizvodi neku vrstu proizvoda ili usluga. Operaciona funkcija ima centralno mesto, odnosno ključni značaj u organizacijama, jer obezbeđuje proizvodnju roba i usluga, zbog kojih i postoje te organizacije. Stoga je neophodno proučavati oblast operacionog menadžmenta koja je odgovorna za zadovoljenje zahteva kupca time što će obezbediti efektivnu i efikasnu isporuku proizvoda ili usluga.
Cilj studijskog programa Inženjerski i operacioni menadžment je da pruži studentima neophodna znanja, veštine i kompentencije kako bi po završetku studija mogli da uspešno rade ili nastave da se usavršavaju kroz istraživački rad u ovim oblastima.
2. Biznis i marketing
Trajanje studija: 4 godine
Broj ESPB: 240 ESPB
Zvanje: Diplomirani menadžer
Polje: Društveno humanističko
Oblast: Menadžment i biznis
Oblici studiranja: tradicionalni (u prostorijama Univerziteta) i onlajn, preko Interneta (e-učenje)
Mesto održavanja nastave: Beograd i Niš
Kreiran po uzoru na svetske univerzitete, studijski program Biznis i marketing ima najveći broj predmeta iz oblasti marketinga u Srbiji. Biznis obuhvata znanja iz menadžmenta i liderstva, poslovne komunikacije, finansija, statistike, ekonomije, prodaje i pregovaranja, organizacionog ponašanja, ljudskih resursa, međunarodnog poslovanja. Marketing izučava upoznavanje i zadovoljavanje potreba kupaca kroz razvoj proizvoda i usluga, planiranje strategije, postavljanja politike cena, komunikaciju, promociju i prodaju. Osim toga, marketing je usmeren i na razvoj i upravljanje odnosima sa kupcima, konkurentima, partnerima, dobavljačima i drugim relevantnim grupama.
Kod studenata se razvijaju i kreativne sposobnosti prepoznavanja, analize i rešavanja problema, kao i inovativnog pristupa u definisanju programa razvoja organizacije. Kod diplomiranih studenata razvija se sposobnost za timski rad i ovladavanje specifičnim veštinama za praktično i uspešno obavljanje svoje profesije. Studentima je omogućeno i da se brzo uključe u rad manjih i većih kompanija ili da oforme svoju.
Cilj ovog studijskog programa je da se studentima obezbede osnovna akademska znanja iz oblasti menadžmenta i marketinga, ali i da kroz vežbe i rešavanje studija slučaja studenti steknu i praktična znanja.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo