Fakultet za primenjenu ekologiju – Futura je visokoobrazovna akademska i naučna institucija koja obrazuje i osposobljava studenate znanjem i potrebnim veštinama iz šire oblasti nauka o životnoj sredini, a koja tu misiju realizuje nastavnim i naučnim, obrazovnim i stručnim radom i istraživanjima.
Misija Fakulteta je da širi, unapređuje i promoviše znanje i učenje, da predstavlja intelektualni izazov, motiviše kreativnost, poštuje slobodu mišljenja, implementira savremene ideje i naučna dostignuća, uz podršku želje za usavršavanjem, a kroz sticanje teorijskih i prakričnih znanja u oblati zaštite, očuvanja i unapređenja stanja životne sredine i svih pojedinaca.
Studenti se obrazuju za identifikaciju i evaluaciju savremenih ekoloških problema i iznalaženje rešenja i oceni primenljivosti ponuđenih rešenja. Plan i program nastave omogućuje osposobljenost za timski rad, razvijanje sposobnosti efektivne komunikacije i efikasnosti u radu u različitim timovima, kao i razumevanje potrebe za kontinualnim učenjem u toku čitave karijere.
Jedan od osnovnih ciljeva ovakvog obrazovanja je i razvijanje sposobnosti za timski rad, razvijanje sposobnosti efektivne komunikacije i efikasnosti u radu u različitim timovima, kao i razumevanje potrebe za kontinualnim učenjem u toku čitave karijere. Fakultet Futura je specifičan po metodologijama i savremenim informacionim alatima koje primenjuje jer, pored sposobnosti za timski rad, razvija kreativnost i samostalnost u radu. Nastojimo da kod studenata razvijemo sposobnost za inovativno mišljenje, nov pristup problemima, sposobnosti za integraciju i implementaciju najnovijih tehnologija u primenjenoj ekologiji i zaštiti životne sredine i istraživački duh.
Ostvarena partnerstva sa drugim visokoobrazovnim institucijama kao što su Univerzitet u Nitri, Univerzitet u Maribioru, Nezavisni Univerzitet Banja Luka, Univerzitet u Novom Sadu, Poljoprivredni fakultet Univerziteta u Beogradu, Univerzitet u Ženevi i dr. omogućuje realizaciju dela praktične nastave u okviru projekata i studijskih poseta.
Saradnja sa više od pedeset institucija javnog, privatnog i civilnog sektora omogućuje studentima da apliciraju za stručnu praksu i steknu veštine i početna iskustva u radu.
OSNOVNE AKADEMSKE STUDIJE
U okviru osnovnih akademskih studija postoje dva studijska programa:
1. Zaštita životne sredine
Osnovne akademske studije zaštite životne sredine obrazuju i osposobljavaju stručnjake na planu integralne zaštite, kontrole, obnavljanja i očuvanja životne sredine, zasnivajući se na sintezi geološko-bioloških, fizičko-hemijskih, tehnološko-informatičkih i pravno-ekonomskih aspekata i dimenzija životne sredine. Ključna je integracija i funkcionalno povezivanje različitih saznajnih disciplina u oblasti zaštite životne sredine, posebno na planu načina i kvaliteta života (što je i jedan od glavnih ciljeva svakog obrazovanja).
Potreba za stručnjacima iz oblasti zaštite životne sredine u savremenom društvu, nauci i tehnici je očita i nesporna: u kontekstu usložnjavanja i umnožavanja spektra zagađivanja i ukupnih opterećenja životne sredine, kao i potrebe za svestranijim i potpunijim saznanjima o dalekosežnim promenama u samom jezgru nove ekološke paradigme, koja ima konceptualnu sistematičnost i integralnost u pristupu i strategiji zaštite i očuvanja životne sredine.
Nakon završenih osnovnih studija i osvojenih 240 ESP bodova dobija se stručni naziv – Diplomirani analitičar zaštite životne sredine (smer Zaštita životne sredine).
2. Primenjena ekologija
Primenjena ekologija je interdisciplinarni program koji obrazuje stručnjake za bavljenje istraživanjem i praktičnim primenama znanja na čijoj osnovi se razviju projekti i efikasne strategije za upravljanje i zaštitu životne sredine.
Program nudi 2 izborna modula:
Nakon završetka OAS Primenjena ekologija studenti stiču zvanje Diplomirani stručnjak za zaštitu životne sredine.
MASTER AKADEMSKE STUDIJE
U okviru master akademskih studija postoje dva studijska programa:
1. Upravljanje rizicima u životnoj sredini
Master akademske studije upravljanje rizicima u životnoj sredini imaju za cilj da obrazuju i osposobe novi profil stručnjaka u kontekstu sve veće potrebe za analizu i upravljanje rizicima u životnoj sredini koji proizilaze usled sve većeg tehnološkog ponašanja, odnosno opterećenja razvoja. Globalne promene životne sredine, prirodne katastrofe, akcidenti i kontroverzne tehnologije doprineli su da upravljanje rizikom uđe u fokus nauke, vlada država i široke javnosti. Potreba za stručnim kadrovima za procenu kompleksnosti rizika životne sredine je u porastu kako u evropskim zemljama tako i u regionu Balkana. Neophodni su savremeni pristupi proučavanja procesa u cilju preventivnog delovanja.
Nakon završenih jednogodišnjih studija i osvojenih 60 ESPB bodova stiče se stručni naziv – master analitičar zaštite životne sredine.
2. Ekonomija životne sredine i klimatske promene
Savladavanjem studijskog programa Ekonomija životne sredine i klimatske promene, master akademskih studija, kompetencije studenata ogledaće se kroz sposobnost definisanja i planiranja rešenja u oblasti klimatskih promena, a koje će steći kroz uspostavljanje sistema kvaliteta i standardizacije, kao sistema ekološke bezbednosti, putem primena odgovarajućih standarda i pravnih regulativa, uspostavljanjem preventivnih mera i uvođenjem nadzora, kao trajnog delovanja na planu:
Nakon završenih jednogodišnjih studija i osvojenih 60 ESPB bodova stiče se stručni naziv – master analitičar zaštite životne sredine.
DOKTORSKE AKADEMSKE STUDIJE
Održivi razvoj i životna sredina
Primarni cilj doktorskih studija Održivi razvoj i životna sredina je obuka budućih istraživača za novo društvo, zasnovano na konceptu održivosti, koji podrazumeva usklađivanje ekonomskog rasta i razvoja sa interesima zaštite životne sredine. Najvažniji opšti ciljevi studijskog programa su da podstakne i afirmiše kompleksno osposobljavanje i usavršavanje kroz primenjena istraživanja, kvalifikovano, kritičko i samokritičko mišljenje i pristup u svrhu rešavanja problema u zaštiti životne sredine.
Program se zasniva na najsavremenijim naučnim dostignućima, na sinergiji u sticanju znanja primarno prirodnih kao i društvenih nauka. Dati koncept doktorskih studija u osnovi zasniva doktorat kao visoko profesionalno iskustvo koje se stiče na primarno naučno-istraživačkim projektima. Na taj način se formiraju kompetentni i moderno obrazovani naučni radnici osposobljeni za efikasno i kreativno delovanje u oblasti nauke o životnoj sredini.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo