Fakultet za sport i turizam – Tims. iz Novog Sada, osnovan je 2004. godine kao samostalna visokoškolska ustanova čiji su osnivači privatna lica. Fakultet posluje u sastavu Univerziteta Educons iz Sremske Kamenice. Fakultet, kao i svi studijski programi, akreditovan je kao naučna institucija sa dozvolom za obavljanje naučno-istraživačkog rada. Pored toga Fakultetu je izdata i radna dozvola od nadležnog Pokrajinskog sekretarijata, kao jednom od prvih privatnih fakulteta sa takvim statusom.
Osnovne vrednosti Tims.a su usmerenost ka praksi, preduzetnički duh, interaktivna nastava i rad u malim grupama, naučna utemeljenost saznanja i fokusiranost na savremena dostignuća u teoriji i praksi.
Misija Tims.a je da bude mesto susreta i razmene ideja iz oblasti sporta, turizma i psihologije, kao i aktivnog i kreativnog korišćenja slobodnog vremena u cilju poboljšanja kvaliteta življenja. Koncipiran kao akademska ustanova visokog obrazovanja, Fakultet za sport i turizam je akreditovan za sprovođenje osam studijskih programa, tri u oblasti fizičkog vaspitanja i sporta, tri u oblasti menadžmenta i biznisa u turizmu i dva u oblasti psihologije. Svi programi su akreditovani u polju društveno-humanističkih nauka. Kurikulumi su generalno koncipirani tako da se osnovni nivo završava nakon četiri godine studija, diplomski master nivo traje jednu, a doktorske studije tri godine.
Studijski program Fizičko vaspitanje i sport
Osnovne akademske studije Fizičkog vaspitanja i sporta se izvode tokom četiri akademske godine (8 semestara). Osnovni ciljevi studijskog programa su da studentima: (1) obezbedi kompleksne informacije o zakonitostima ljudskog kretanja; (2) upozna ih sa pedagoško-psihološkim, metodičkim i fiziološkim principima motornog učenja i razvoja motoričkih sposobnosti; te (3) da ih upozna sa savremenim sistemima fizičkog vaspitanja i sporta.
Glavni ishodi procesa učenja su: (1) osobosobljenost dilomiranih studenata da samostalno sprovode sve programe fizičkog vaspitanja u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama, kao i aktivnosti trenažnog procesa u sportu za koji su se pripremili kroz izborne predmete; (2) usvojenost dovoljnog obima znanja za kompetentnu holističku analizu problema fizičkog vaspitanja i sporta; (3) sposobnost za kreiranje specijalnih programa primenljivih u standardnim i nestandardnim uslovima rada. Ukupan broj ESPB-a koje student mora da sakupi da bi završio ovaj stepen studija je 240.
Na studijskom programu Fizičko vaspitanje i sport stiču se sledeća zvanja:
Studijski program Menadžment i biznis u turizmu
Na Fakultetu za sport i turizam realizuje se akreditovan studijski program pod nazivom Menadžment i biznis u turizmu.
Znanje stečeno tokom studija na Fakultetu za sport i turizam, omogućava sticanje dobre osnove za rad u oblasti hotelijerstva, agencijskog poslovanja, upravljanja turističkom destinacijom, u oblasti ruralnog, kulturnog i aktivnog turizma, ali i za pokretanje sopstvenog malog biznisa.
Predavanja i vežbe na Fakultetu za sport i turizam su interaktivnog tipa, omogućavaju studentima da, uz upotrebu računara i savremene literature, samostalno istražuju, zaključuju, sagledavaju i razumeju aktuelne trendove na turističkom tržištu, te da osmišljavaju i kreiraju inovativne turističke usluge i proizvode.
Pored nastave koja se sprovodi u prostorijama Fakulteta, studenti druge i treće godine osnovnih studija deo nastave obavljaju i u renomiranim kompanijama iz oblasti turizma, u sklopu obavezne stručne prakse. Tom prilikom se upoznaju sa radom u hotelima, hostelima, kampovima i turističkim agencijama, dok na trećoj i četvrtoj godini studija učestvuju u kreiranju i realizaciji programa Terenskih vežbi u Srbiji, ali i u inostranstvu. U okviru odabranih radnih zadataka, studenti dobijaju priliku da se oprobaju u ulozi turističkih agenata, vodiča, animatora, rekreatora ili marketing menadžera, što često biva presudno u donošenju odluke o izboru budućeg zanimanja u turizmu.
Na studijskom programu Menadžment i biznis u turizmu stiču se sledeća zvanja:
Studijski program Psihologija
Svrha studijskog programa osnovnih akademskih studija psihologije jeste pružanje osnovnih znanja iz oblasti vodećih psiholoških teorijskih sistema i istraživačkih metoda, sa ciljem osposobljavanja studenta za samostalan stručni rad u različitim oblastima primenjene psihologije, kao i sticanje osnovnih psiholoških znanja za nastavak studija na master nivou.
Struktura ovog studijskog programa, pored opštih predmeta kao što su strani jezik i primenjena informatika, pokriva gotovo sve bazične oblasti psihologije, odnosno njene teorijske i primenjene grane, uz nekoliko predmeta iz oblasti sporta i sportske psihologije. Na ovom nivou studija student izučava biološku osnovu za razumevanje psihičkih procesa i ponašanja, osnove funkcionisanja kognitivnih, emocionalnih i motivacionih procesa, metodologiju naučnih istraživanja uz osnovne statističke metode, zakonitosti konstruisanja i interpretiranja psiholoških mernih instrumenata, zakonitosti psihičkog razvoja i funkcionisnja ličnosti. Primenjene oblasti psihologije koje nudi ovaj studijski program jesu sportska, klinička, pedagoška i organizacijska psihologija.Ovakva struktura studijskog programa priprema studenta za stručno i samostalno obavljanje psihološke prakse u mnogim oblastima primenjene psihologije, izuzev za rad u obrazovno-vaspitnim ustanovama za koji je neophodno završiti master studije psihologije.
Ovaj nivo studija takođe omogućava studentu da kritički interpretira naučnu i stručnu literaturu, da koristi strani jezik u stručnoj komunikaciji, da koristi računar u profesionalnom radu, naročito u domenu obrade podataka, da učestvuje u interdisciplinarnom timskom radu kao psiholog, da se koristi psihološkim instrumentarijumom u različitim oblastima psihologije. Studijski program je takođe osnova za nastavak studija psihologije i sticanje specifičnih profesionalnih znanja i veština.
Na studijskom programu Psihologija stiču se sledeća zvanja:
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo