Prijemni.rs
Maturang
  • Gimnazija „Svetozar Marković”




Studentski domovi

  • Međunarodni Kampus Univerziteta EDUCONS

  • Studentski dom Slobodan Bajić Dr Sime Miloševića br. 10

  • Studentski dom Veljko Vlahović Dr Sime Miloševića br. 8; 21000 Novi Sad

  • Studentski dom Feješ Klara Alekse Šantica broj 4, 21000 Novi Sad

  • Studentski dom 23. oktobar (Cesarec) Danila Kiša broj 29, 21000 Novi Sad

  • Studentski dom Živojin Ćulum (Novi dom A) Despota Stefana broj 5, 21000 Novi Sad

  • Studentski dom Novi B Despota Stefana broj 7, 21000 Novi Sad

  • Studentski dom Sajmište Slobodana Bajića br. 17

  • Studentski dom Nikola Tesla Bulevar Despota Stefana 7a

Studentski restorani - menze

  • Restoran - Mihajla Pupina (Bulevar) 19 Bulevar Mihajla Pupina 20

  • Restoran - Mala menza , Valtera Perića 5 Valtera Perića 5

  • Restoran - Velika menza , Sime Miloševica 4 Sime Miloševica 4


U starom jezgru Novog Sada u jednom od najznamenitijih školskih zdanja, zgradi – spomeniku kulture – podignutoj 1895. godine u stilu istorizma nalazi se Gimnazija „Svetozar Marković“.  U  estetski oblikovanom i savremeno opremljenom prostoru  odvija se nastavni proces kao i vannastavne aktivnosti usmerene na davanje optimalnih podsticaja svakom učeniku za njegov sveukupan i harmoničan, kako intelektualni, tako i emocionalni i socijalni razvoj.

Gimnazija „Svetozar Marković“ je opšteg tipa, a nastava se odvija u osam odeljenja na srpskom i u jednom odeljenju na mađarskom jeziku.

Svojom sadržajnošću, bogatstvom i specifičnostima Školski program u funkciji je optimalnog razvoja svakog učenika. Razvijanje  učeničkih kompetencija, kako predmetnih, tako i međupredmetnih, podsticanje  kreativnosti i istraživačkog rada prioritetni su ciljevi rada.  U školi vlada izuzetno podsticajna, topla i humanizovana atmosfera za učenje, rad i saradnju.

Cilj nam je da tokom obrazovnog i vaspitnog rada sa učenicima razvijamo odgovornost, podstičemo kreativnost, inicijativu i samopouzdanje. Svakom učeniku u školi pruža se mogućnost da dobije različite vidove podrške  kako bi prepoznao svoje talente, otkrio do tada nepoznate mogućnosti, te  stekao temeljno opšte  obrazovanje i kulturu kao osnov za dalje obrazovanje na fakultetu.

Duh škole odlikuje interkulturalnost, visok stepen solidarnosti i drugarstva. Postoji i inkluzivan pristup razvijen u visokoj meri.

Uključenost naše škole u reformske procese punim kapacitetom, učešće u brojnim projektima, 100% ostvarenost standarda kvalteta rada škole potvrđena najvišom ocenom na eksternom vrednovanju kvaliteta rada još tokom 2013. Godine.

Takođe, najviši indeks inkluzivnosti (4,09)  u konkurenciji 49 škola u regionu utvrđen od strane Londonske škole za ekonomiju (LSI), samo su neki od pokazatelja onog što čini misiju naše Gimnazije u APVojvodini i Republici Srbiji.  Jedinstveni smo po tome što smo Gimnazija od posebnog značaja za obrazovanje mađarske nacionalne zajednice.

Projektna nastava je u našoj školi aktuelnost i odvija se u saradnji sa velikim brojem ustanova u lokalnoj zajednici. Gimnazija učestuje u kapitalnim projektima međunarodnog karaktera, koji donose brojne mogućnosti, kako za  stručno usavršavanje i profesionalni razvoj nastavnika, tako i u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija.

Tokom četvorogodišnjeg školovanja znatiželjni učenici imaju mogućnost da se uključe u neku od brojnih školskih  sekcija: Hor i orkestar,  Dramsku, Novinarsku, Istorijsko-geografsku, Dramsku sekciju na francuskom jeziku, Bibliotečku, Recitatorsku, Retoričku, sportske sekcije (košarka, odbojka, stoni tenis, gimnastika, atletika, fudbal…) informatičku  itd.

Više od dve decenije traju manifestacije: Dan škole, Svetosavska akademija, Takmičenje u besedništvu, Školsko pozorje, Genius – istraživačka konferencija za učenike kao i učešće u Prozafestu.

Učenici imaju priliku da u našoj školi zahvaljajući saradnji sa nemačkom ambasadom i Gete institutom polažu DSD ispit iz nemačkog jezika.

U školi aktivno radi Učenički parlament i kroz učešće u njegovom radu, učenici doprinose kvalitetu školskog života i ukupnoj atmosferi škole.

Pored obaveznih jezika – engleskog, francuskog, nemačkog i ruskog učenici imaju mogućnost da  fakultativno uče i kineski jezik i korejski jezik.

Međunarodna saradnja:  u školi postoji višegodišnja saradnja sa Gimnazijom „Etveš Jožef“ iz Segedina, Gimnazijom „Franc Prešern“ iz Kranja i Gimnazijom „Nikola Tesla“ iz Budimpešte.

Opremljenost Gimnazije: Gimnazija raspolaže sa dvadeset i dve učionice/kabineta; učenici imaju na raspolaganju kvalitetan internet pristup preko AMRES mreže koji je moguće koristiti u učionicama za potrebe nastave;  Biblioteku sa bogatim fondom (20.000 knjiga); Svečanu salu u kojoj se odvijaju školske manifestacije i vannastavne aktivnosti; suterenske prostorije namenjene za dopunski i dodatni rad i aktivnosti sekcija; fiskulturnu salu i sportski teren.

Ugled koji danas ima Gimnazija „Svetozar Marković” stican je u kontinuitetu od 1963. godine, a gradili su ga svi učenici koji su pohađali ovu školu i svi profesori koji su u njoj radili. Ipak, posebna zasluga pripada  čelnim ljudima škole koji su od samog početka bili i najodgovorniji. Od osnivanja do danas škola je imala osam direktora: Svetozar Grujić (1963–1964) profesor srpsko–hrvatskog jezika, Milan Vranić (1964–1971) profesor istorije, Bogdan Vlajković (1972–1978) profesor geografije, Branislav Ćeranić (1979–1983) profesor matematike, Dušanka Sivački (1983–1990) profesor istorije, Radomir Marović (1990–2001) profesor matematike, Olga Krstić–Šešelja (2001–2006) profesor fizike, i od septembra 2006. godine Tatjana Vukadinović, diplomirani filozof.

Rezultat našeg sveukupnog delovanja uz poštovanje i podršku razvoju  ličnosti učenika i bogatstvo pruženih podsticaja jeste osposobljenst i odlična pripremljenost naših učenika  za upis  na bilo koju studijsku grupu, kako domaćih, tako i svetskih univerziteta.


Gimnazija „Svetozar Marković“ je opšteg tipa, a nastava se odvija u osam odeljenja na srpskom i u jednom odeljenju na mađarskom jeziku. Svojom sadržajnošću, bogatstvom i specifičnostima Školski program u funkciji je optimalnog razvoja svakog učenika. Razvijanje  učeničkih kompetencija, kako predmetnih, tako i međupredmetnih, podsticanje  kreativnosti i istraživačkog rada prioritetni su ciljevi rada.  U školi vlada izuzetno podsticajna, topla i humanizovana atmosfera za učenje, rad i saradnju.

Povećaj svoje šanse za upis - pripremi se za prijemni ispit.

Svi testovi »



Vesti o studiranju





Saveti za polaganje prijemnog