Prijemni.rs
Maturang
  • Intervju - Fakultet informacionih tehnologija - College of Information Technologies
    Dušan Stanković student prodekan


Dušan Stanković , student prodekan

Kakvi su uslovi studiranja i kakvo je vaše mišljenje o kvalitetu nastave na vašem fakultetu?

Uslovi studiranju su odlični jer pored učionica za predavanja koje su opremljene video projektorima koristimo i računarske učionice gde je za svakog studenta obezbeđen rad za računarom poslednje generacije.
Nastava je, što je najbitnije, savremena i da se izrazim kompjuterskim rečnikom UPDATE-ovana. Radimo po američkom programu koji je propisala IEEE organizacija tako da sve što se trenutno uči na IT fakultetima u Americi i svetu uči se i na FIT-u. Po završetku studenti FIT-a su apsolutno konkurentni za posao kako kod nas tako i u bilo kojoj stranoj kompaniji.

Praktična nastava je neophodna za današnje kvalitetno obrazovanje. Da li, po vašem mišljenju, studenti na fakultetu imaju dovoljno praktične nastave?

Praktične nastave nikad dosta! U odnosu na državne fakultete, gde se, svi znamo, sve bazira na teoretskom znanju, FIT se trudi da studentima pruži što viče praktičnog znanja. Vežbe drže asistenti koji i sami rade na raznim projektima i svoja iskustva prenose studentima koji i sami pomažu na realnim projektima što je nezamenljivo iskustvo koje ne samo što može da se dobro iskoristi za CV već se i samosvest studenta diže na taj nivo da nema straha od početka rada po završetku studija jer je već upoznat sa materijom i izazovima koje će mu poslodavac predočiti.

Kako bi ocenili rad studentskih organizacija na fakultetu? Da li ste zadovoljni njihovim radom i kvalitetom?



Koliko se obrazovanje na privatnim i državnim fakultetima razlikuje? Koje su to najbitnije razlike po Vašem mišljenju?

Na ovo pitanje sam delimično dao odgovor u prethodnom. Državni fakulteti = teorija, privatni fakulteti = praktično znanje. Ovo je delimično tačno jer kao što nisu svi državni fakulteti isti tako se i privatni razlikuju od fakulteta do falulteta. Generalizacija je nemoguća. Jedna stvar je ipak zajednička, a to je da za novac koji student da na privatnom fakultetu, tačno zna šta dobija i šta može da očekuje što je, po mom mišljenju, jedna od najbitnijih komponenti uspešnog studiranja u Srbiji. Možda je takav odnos prema studentima ključ rešavanja problema slabog procenta započetih i završenih studija u našoj državi. Pažnja i osećaj da nešto značite fakultetu i niste samo pusta brojka u indexu je od neprocenljivog značaja i to je ono što FIT-u nikako ne manjka i čime se FIT ponosi.