Piter Fisk je motivacioni pisac i govornik koji spaja najbolje ideje vezane za mušterije i inovacije, brendove i marketing. Odrastao je u severnom delu Velike Britanije. Priključio se British Airways-u i upravljao njihovim prvoklasnim brendovima, uključujući i Konkord. Nakon toga, pomagao je i drugim velikim svetskim komanijama da pokrenu i promovišu nove proizvode i pojačaju ugled i prisutnost svog brenda na svetskom tržištu. Radio je u skoro svakom sektoru, od kreditnih kartica i kompjutera do pića i mobilnih telefona. On je osnivač i izvršni direktor kompanije GeniusWorks, koja se bavi ubrzanim inovacijama, a prethodno je bio izvršni direktor najveće svetske marketing organizacije The Chartered Institute of Marketing. Časopis Business Strategy Review ga opisuje kao "jednog od najboljih mislilaca u biznisu". Napisao je bestseler "Marketing genije", kao i "Ljudi planeta profit" i "Kreativni genije".
Šta ste studirali?
Studirao sam nuklearnu fiziku i to na:
1. Univerzitetu u Saseksu, Velika Britanija - tamo sam imao priliku da kombinujem nauku i umetnost
2. Univerzitet u Frajburgu, Nemačka - tamo sam istraživao o „visokotemperaturnoj superprovodljivosti" u saradnji sa Institutom u Cernu u Švajcarskoj
Čemu su Vas studije naučile i koliko Vam je to značilo za karijeru?
Kroz svoje studije sam odrastao, naučio da mislim drugačije, upoznao sebe, ali i veliki broj zanimljivih ljudi. Mislim da je za sve to potrebno vreme. Dakle, poenta studija nije u savladavanju novih veština i uskakanju u karijeru u kojoj ćete raditi sve identično kao i drugi.
Kako ste našli svoj prvi posao i čime ste se bavili na početku Vaše karijere?
Moje naučno istraživanje mi je dosadilo. Iako je bilo vrlo zanimljivo i intelektualno izazovno, bilo je i apstraktno i sporo. Odlučio sam da želim da radim nešto kreativnije i humanije. Prijavio sam se za posao u British Airwaysu jer je tada bio jedna od najuvaženijih kompanija na svetu i sama draž vazdušnog saobraćaja mi je bila uzbudljiva.
Kada zapošljavate ljude, kakav profil osoba tražite?
Tražim osobe koje drugačije razmišljaju, osobe koje imaju različita iskustva. Ako su to mladi ljudi, ovo može da se ogleda u tome što vole rok muziku i prirodu ili sport i umetnost, ako se radi o osobama koje su već zaposlene, onda tražim osobe koje su radile različite poslove. Takođe, tražim osobe koje su probale nove stvari, velike ili male - bitno je da su pokazali inicijativu. Možda su kao deca prodavali svoje stare igračke za džeparac, ili pišu svoj blog, ili su se popeli na Kilimandžaro ili pokrenuli svoju firmu.
Koje veštine usavršavate i kako radite na sebi?
Uvek se trudim da naučim više, da uradim nešto bolje, ali i da uživam u životu kroz nove stvari. Ovo ostvarujem kroz sitnice - čitam knjige i magazine koje nisam pre čitao, upoznajem nove ljude i upijam njihova iskustva. Kada putujem, uvek pokušavam da nađem nešto interesantno, provodim vreme obilazeći radnje i razgledajući izloge, ili prosto posmatrajući ljude. Na kraju krajeva, ovo je stvar lične prirode, to ne može da se nauči.
Preporučite nam knjige u svojoj oblasti rada, koje smatrate dobrim.
„Mušterija genije" - Peter Fisk
Ovo je dobra knjiga, ima 50 motivacionih priča, 30 praktičnih alata i tera vas da razmišljate kao stvarna osoba dok posao obavljate uspešnije. Na mojoj Internet stranici (www.theGeniusWorks.com) predlažem približno 150 knjiga o marketingu i inovaciji, a tamo možete da nađete i bogati deo za preuzimanje.
2010. godina