Jovan Kolundžija je rođen u Beogradu, gde je magistrirao na Muzičkoj akademiji u klasi profesora Petra Toškova. Usavršavao se kod čuvenog violiniste Henrika Šeringa. Iza sebe ima zavidnu svetsku karijeru i više od četiri hiljade održanih koncerata u zemlji i svetu. Nastupao je u najpoznatijim svetskim koncertnim dvoranama poput Karnegi Hola u Njujorku, koncertne dvorane Čajkovski u Moskvi, Gavo u Parizu itd.... Osnivač je Centra lepih umetnosti u Beogradu, koji nosi naziv Guarnerius po Guarneriusovoj violini iz 1754. godine, na kojoj Jovan nastupa poslednjih dvadesetak godina. Brojne nagrade i priznanja svedoče o njegovim visokim umetničkim dostignućima, kako u zemlji, tako i u inostranstvu.
Šta ste studirali?
Magistrirao sam na fakultetu Muzičke umetnosti - odsek violina.
Čemu su Vas studije naučile i koliko Vam je to značilo za karijeru?
Studije su mi nesumljivo pomogle u usavršavanju, ali pravi rad na sebi je usledio tek posle sa Henrikom Šeringom. Razna internacionalna takmičenja i turneje koje su potom usledile su, u stvari, najvažnija škola koju sam prošao u tim mladim danima.
Kako ste našli svoj prvi posao i čime ste se bavili na početku Vaše karijere?
Moj prvi posao violiniste počinje od moje šeste godine i traje do danas.
Kada zapošljavate ljude, kakav profil osoba tražite?
Jedini ljudi koje sam zapošljavao bili su vezani za Centar lepih umetnosti Guarnerius i najvažnije je bilo da ti mladi ljudi prepoznaju osnovnu ideju samog Centra i misiju koju on treba da ostvari u našoj sredini. Naravno, pri tome je jako važna posvećenost i neophodan kulturni identitet ljudi koji će predstavljati Guarnerius kako on to zaslužuje, što podrazumeva i kreativnost.
Koje veštine usavršavate i kako radite na sebi?
Kada se bavite ovakvim poslom, čitav vaš život je pokušaj da uzlazna linija u razvijanju svih svojih sposobnosti bude što manje ugrožena. Ova profesija podrazumeva da se usavršavaš čitavog života. Takođe, veoma je važno biti objektivan prema sebi, ne ulagivati se samom sebi kako bi vam bilo lakše i lepše, jer to u jednom trenutku dovodi do krize koja se teško savladava.
Preporučite nam knjige u svojoj oblasti rada, koje smatrate dobrim.
Zanimljive su romanizirane biografije velikih umetnika i razmišljanja samih umetnika koje čitate u raznim intervijuima. Literatura u smislu knjige koja kompleksno pokriva čitav taj teren ovladavanja instrumentom i stilom, u krajnjoj liniji i samim sobom, ne postoji.
2020. godina