-
5 tajni koje odeća otkriva o vama
Odeća ne čini čoveka, tako kažu, ali mnogo toga otkriva. Boje mogu da pokažu vaše raspoloženje, brend vaš materijalni status, kako uklapate odevne predmete – koliko ste kreativni, a kako prekrivate ili otkrivate određene delove tela – koliko ste vešti, ali i koliko imate ukusa.
I to je samo mali deo onoga što odeća jeste i može da bude. Naučnici pokazuju psihološki ugao nošenja odeće:
Svaka boja otkriva nešto o vama – najinteresantnije je da crvena boja ima prilično jake efekte. U najvećem broju slučajeva crvena znači energiju, strast. Obucite crvenu ako želite pažnju, ili na primer, ako imate javni govor i želite da „probudite“ publiku. Crno pokazuje da ste ozbiljni i da nećete prihvatiti „ne“ kao odgovor. Belo obucite kada želite da pokažete iskrenost ili nevinost. Primetićete da često optuženi u sudu nose belo. Plavo emituje iskrenost – što je tamnija to će više poverenja izmamiti. Siva je neutralna, i najčešća boja u poslovnom okruženju.
Narandžasta i žuta se ne preporučuju za nošenje, posebno ne na poslu i na ozbiljnim sastancima, jer privlače dosta pažnje.
Istraživanja pokazuju da su muškarci i žene podjednako privlačni u crvenoj boji.
Dok je odevanje povezano sa godinama, uniforme eliminišu „starost“. Naučnici su dokazali da smo, kada nosimo odeću koja nas "podmlađuje", zdraviji i odišemo energijom. Samim tim, oni koji nose uniforme imaju manji rizik da se razbole od onih koji zarađuju istu količinu novca a ne nose radne uniforme.
Skupi brendovi mogu biti „karta“ sa povlašćenije društvene odnose:
Volite poznate brendove odeće jer vas čine pripadnicima visokog društva i (nadate se da) ovo može da dovede do toga da se ljudi prema vama bolje ophode - pretpostavljaju naučnici.
Istraživači kažu da najčešće pretpostavljamo da će nam luksuzna kupovina podići status i doneti benefite u društvenim odnosima. Kroz sedam različitih eksperimenata dokazano je da luksuz – koji se najčešće pokazuje kroz etikete na odeći – dovodi do različitih povlašćenih odnosa, koji mogu da rezultiraju čak i finansijskim benefitima onih koji su povezani sa preteranom potrošnjom.
Neki podaci pokazuju i da luksuzna potrošnja može da bude profitabilna društvena strategija jer obično sa sobom povlači i privilegovane društvene odnose.
Odeća je povezana sa poverenjem. I to ne samo zbog plave boje koju smo već pominjali već i zbog toga što više verujemo doktorima koji nose bele mantile.
Takođe, volimo muzičare jer se oblače na način na koji očekujemo. Određeni muzički žanr povlači sa sobom i određenu vrstu odevanja.
Odeća utiče na naše ponašanje. Kada se obučemo svečanije, ozbiljnije se ponašamo. Takođe, u eksperimentu oni koji su obukli laboratorijske kapute bili su obazriviji i pažljiviji.
Sve u svemu, mudro birajte odeću kada treba da se pokažete u punom sjaju. Najbitnije je poslati pravu poruku.
Preuzeto sa sajta www.bizlife.rs