-
Odabir metoda učenja
Definisanje načina dostizanja znanja, koji je preferiran u odnosu na ostale raspoložive, ima osnovnu svrhu razumevanja nastavnog sadržaja, odnosno, svesnog pamćenja materije gradiva i prisećanja u željenom trenutku, kada je to najpotrebnije.
Odabrani koncept studentima služi najviše tokom godina studija, ali i kasnije, upravo radi ciljeva koji se nastoje dostići tokom karijere.
Na samom početku, potezi za koje se odlučite moraju obezbediti da se učenje učini manje stresnim. Takođe, posvećenost izrazito nekom od načina učenja uočava se i u slučajevima kada se žele razviti efikasnije aktivnosti usvajanja znanja, zarad uspešnijeg upravljanja vremenom, ili prilikom uslovno rečeno težih ispita, pa čak i kada postižete zadovoljavajuće ocene, ali težite ka ostvarenju višeg nivoa kvaliteta učenja, tj. znanju zasnovanom na širim osnovama.
Uz prethodno, pomenuto važna je i mogućnost korišćenja više od jednog modela učenja, kao vid potpunog delovanja i garancije za uspeh. Ako se utvrdi nedostatak postojećeg dominantnog načina rada, odredite šta je to što doprinosi da se on nadomesti.
Vizualni način možete primeniti ukoliko ima, za vas, značajan uticaj. Tom prilikom, karakteristično je učenje na osnovu posmatranja slika, crteža ili dijagrama u kojima su prezentovane ključne stvari, odnosno, označavanjem u okviru teksta (na primer, različitim bojama).
Organizujte sadržaj prilagođen vašim potrebama, koncizno napravljene dodatne zapise, u okviru kojih ćete sumirati bitne odnose oblasti i lekcija, i povezanosti među njima. Pregledom sačinjenog sadržaja identifikujte polja za koja imate vezana pitanja ili nedoumice.
Ukoliko je za vaše jasnije razumevanje potrebno slušanje i diskutovanje o predmetu učenja, dajte prednost ovom načinu.
Jedna od preporuka koju je, svakako, poželjno slediti kreće se u pravcu učenja kroz rad. Pod metodom igranja uloge podrazumeva se korišćenje primera, rešavanje pitanja i zadataka. Međutim, bez prethodnog, stvarnog razumevanja definicija i teorija neće biti moguća ni primena rada na konkretnim zadacima.
Na prvom mestu, za studente je korisno razviti ličnu strategiju, sačinjenu od praktikovanja svega što dokazano ide u prilog tome da dobiju najviše od svog učenja. Uz to, neophodno je ukazati i na važeće pravilo zadržavanja benefita i specifičnosti učestalog ponavljanja.
Na kraju, zaključak jeste da na datom području možete biti uspešni uzimajući u obzir da su u pitanju stvari koje mogu biti unapređene. Preostaje, ipak, razmatranje toga koliko ste zaista motivisani da učinite u datom smeru, upotrebe i poboljšanja načina učenja, što će se u prvi mah reflektovati na vaš akademski, ali i sav budući, rad.