Prijemni.rs
Maturang
  • U pravu ste, niko vas ne sluša! Evo i zašto


Postali smo nacija telefonskih zombija koja ima pažnju svega 8.25 sekundi, kraću i od zlatne ribice!

Već loša sposobnost da nekog saslušamo postala je još gora, a ni menadžeri nisu izuzetak. Prema ResourcefulManager.com, sajtu koji nudi savete i resurse za menadžere, prosečan menadžer sa liste "Fortune 500" ima 2 od 5 sposobnosti da sasluša nekoga.

Cena ovakve porazne studije jesu: greške, nesporazumi u komunikaciji, gubljenje vremena i nestabilnost radnih mesta.
ResourcefulManager kreirao je infografike koji prikazuju ovaj rastući problem, a mi vam prenosimo zaključke.

Prosečno trajanje pažnje odraslog čoveka:

2000. godine: 12 sekundi

2013. godine: 8.25 sekundi

Trajanje pažnje zlatne ribice: 9 sekundi.

Zanimljivo je da 64% ljudi kaže da je saslušati nekoga mnogo teže u današnjem digitalnom okruženju.
Čini se da smo oduvek bili loši slušaoci: 90% učenika koji su završili drugi razred imaju punu pažnju, dok 28% srednjoškolskih učenika imaju punu pažnju na časovima.

Takođe, izgleda da je to nečija tuđa greška: 96% profesionalaca koji kažu da dobro slušaju, dok 81% menadžera kaže da ih drugi menadžeri ne slušaju.

To što loše slušamo košta – 60 % grešaka dolazi od lošeg slušanja, 46% zaposlenih daje otkaz jer su smatrali da nisu saslušani.

Zašto naše misli lutaju?

Prosečan čovek izgovori 125 reči tokom jedne minute, a naš um može da razume 450 reči. Da bismo dobro saslušali nekog možemo da koristimo 25% našeg mozga, dok 75% našeg mozga radi druge stvari dok bi trebalo da slušamo.

Zapamtite: Sve je u tome KAKO nešto kažemo:
55% poruke prenosi se neverbalno
38% poruke prenosi se tonom našeg glasa
Dok se samo 7% poruke prenosi rečima.

Jedna studija pokazala je da se ljudi slažu više oko toga kako da odrede lošeg, nego dobrog slušaoca. Možda je to zbog toga što nismo pre svega slušali uputstva.

Preuzeto sa sajta www.bizlife.rs


Povezani članci

Izdvojeni univerziteti i fakulteti: