-
Zašto studirati prirodne nauke?
Čitav spektar učinjenog i neučinjenog iz domena prirodnih nauka mogao bi delovati kao podsticaj prilikom odabira profesionalnog usmerenja. Bavljenje naukom omogućiće pristup kolekciji objašnjenja, ali i dovesti do pojave i formulisanja najsvežijih ideja.
Mnogi su zainteresovani za prirodne fenomene o kojima trenutno ni približno ne znaju onoliko koliko bi želeli. A, s obzirom da se takvi primeri tiču svakodnevnog života čoveka, akademsko obrazovanje je način koji bi trebao da preovladava kod svakog pojedinca koji se lično zanima za neke od pojmova koji nas okružuju.
Uz apsolutno znanje, određenu zamisao je potrebno i šire primenjivati. Za prirodne nauke je izričito karakteristično da se uče – radeći, rešavajući zadatke. Mnogo više od pamćenja i raspoznavanja formula, radi se o razumevanju kako će se konkretna tehnika koristiti u okviru problema, odnosno, kako je uzaludno učenje formule bez svrsishodne primene novostečenog znanja.
Iako je savet koji sledi doprinos uz svaki vid obrazovanja, na ovom mestu beležimo njegov snažan efekat. Naime, gradivo je povezano i »ide« zajedno čineći celinu, zbog čega se pripremanje za narednu lekciju vrši ponavljanjem prethodne. Dakle, sve što se uči, zavisi od onog što je naučeno.
Neki ispiti će zahtevati više truda, dok će dobre navike učiniti učenje lakšim tokom celog semestra, tj. godine. Uključenost u proces učenja – praćenje nastavnog rasporeda i izrada domaćih zadataka, isključuje mogućnost pripremanja u poslednji momenat, tek »dan pred ispit«.
Dalje osposobljavanje za karijeru podrazumeva i kolaboraciju - rad studenata u grupi, razvoj krucijalnih veština za obavljanje posla, postavljanje uvek novih izazova, stalan rad i neposustajanje. Tokom studiranja, vrše se temeljna unapređenja tehničkih i manipulativnih veština, analitičkog razmišljanja, istraživanja (terenskih, odnosno laboratorijskih), ali i uživanja u svemu pomenutom.
U tom smislu, perspektiva u pogledu zaposlenja može postati deo naučnih instituta, zavoda, obrazovnih institucija ili privrednog i industrijskog sistema. A, pored prisutnih zanimanja biologa, ekologa, hemičara, fizičara, demografa, matematičara, statističara i dr., oblasti koje se razvijaju i istražuju delovaće inspirativno i na buduće studente koji će ih učiniti više uspešnim i naprednim.
Prirodne nauke se odnose na ono što je međusobno uslovljeno unutar i izvan nas. Svi, koji ispoljavaju interesovanje ka nekoj od disciplina i teže stručnom usavršavanju, značajni su koliko i procesi koji se tiču kvaliteta naših života. Jer, bilo da je reč o klimatskim promenama, razvoju novih materijala ili medicinskim pristupima, sve su to koncepti o kojima ćemo tek učiti. A, spoznaće ih upravo nove generacije naučnika.