Obrazovanje učitelja ima dugu tradiciju u Subotici: ova tradicija datira sa kraja 18. veka, iz 1777. godine kada je carica Marija Terezija donela dekret pod nazivom Ratio Educationis. Prekretnicu u razvoju obrazovanja učitelja predstavlja Austro-ugarska nagodba iz 1867. godine, jer je u skladu sa njom već sledeće godine u Mađarskoj donet Zakon o javnom obrazovanju (Népoktatási törvény), koji uvodi obavezno školovanje dece uzrasta od 6 do 12 godina, moderno državno školstvo sa svim nivoima obrazovanja, a između ostalog i obavezu osnivanja državnih učiteljskih škola. Na osnovu ovog zakona prva državna učiteljska škola osnovana je 1869. godine u Budimu, a druga 1871. godine u Subotici: 14. maja 1871. godine Ministarstvo vera i obrazovanja zvanično je obavestilo grad Suboticu da će na osnovu odluke Mađarskog parlamenta biti osnovano pet državnih učiteljskih škola – jedna u Subotici. Ova državna učiteljska škola počela je sa radom 25. novembra 1871. godine u jednoj danas već nepostojećoj zgradi u ulici Petra Drapšina (Gombkötő utca) pod brojem 83. Pri osnivanju većina učenika bila je iz Subotice i okoline, tačnije sa teritorije nekadašnje Bačko-bodroške županije, a kasnije iz cele Monarhije. Troškove obrazovanja snosila je država, a manjim delom i roditelji.
U 20. veku vidljiv je kontinuirani razvoj obrazovanja učitelja u Subotici, a početkom 21. veka, 2006. godine osnovan je Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku, koji je 14. fakultet Univerziteta u Novom Sadu. Njegov prethodnik bilo je mađarsko odeljenje somborskog Pedagoškog fakulteta, koje je kratko vreme radilo u Somboru, da bi potom postalo izdvojeno odeljenje u Subotici. Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku osnovan je 31. januara 2006. godine sa sedištem u Žutoj kući, a njegov prvi dekan, prof. emerita Katalin Kaić imenovana je 6. jula 2006.
Nakon početnih poteškoća: rekonstrukcije zgrade koju je finansirao Grad Subotica, opremanja uz pomoć država Srbije i Mađarske, obezbeđivanja nastavničkog kadra, školske 2007/2008. godine pored osnovnih studija za obrazovanje učitelja i vaspitača, pokrenut je i master stepen obrazovanja.
Ova ustanova već deset godina ima važnu ulogu ne samo u okviru visokoobrazovnih institucija u Subotici, već i celoj Vojvodini, jer obrazuje intelektualce humanističkog opredeljenja mađarske nacionalnosti.
OSNOVNE AKADEMSKE STUDIJE
MASTER AKADEMSKE STUDIJE
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo