Obrazovanje učitelja u Srbiji ima dugu tradiciju i ono traje punih 180 godina. Pamte se tri datuma u razvoju obrazovanja učitelja: januara 1871. godine počinje sa radom Učiteljska škola u Srbiji, sa sedištem u Kragujevcu. 1878. godine ona je preseljena u Beograd. 1812. godine osnovana je Prva srpska Učiteljska škola u Sent Andreji, koja je 1816. godine preseljena u Sombor. Učiteljska škola u Beogradu deluje od 1878. godine, sa prekidima u ratnim godinama, sve do septembra 1972. godine. Septembra meseca 1972. godine započela je sa radom Pedagoška akademija u Beogradu, a za proteklih dvadeset godina u njoj je diplomiralo hiljadu nastavnika razredne nastave.
Skupština Republike Srbije, 1. jula 1993. godine usvaja Zakon o Učiteljskim fakultetima u Republici Srbiji, te na taj način Učiteljski fakultet u Beogradu iste godine, 30. septembra, počinje sa svojim radom. Dana 9. oktobra 1997. godine diplomirali su prvi studenti Učiteljskog fakulteta u Beogradu.
Nastavni planovi Fakulteta usklađeni su sa bolonjskim procesom i Zakonom o visokom obrazovanju. Nastavnim planovima i programima obezbeđuju se teorijska i praktična znanja neophodna za obavljanje učiteljskog i vaspitačkog poziva. Zastupljene su sve nastavne i stručne oblasti bitne za rad budućih učitelja i vaspitača, a predmeti su razvrstani u četiri oblasti: opšteobrazovni, psihološko-pedagoški, metodički i profesinalna praksa (u osnovnoj školi i predškolskoj ustanovi).
Za mlade ljude koji se školuju da rade sa decom veoma je važan i ambijent u kojem stiču svoja stručna znanja i kompetencije. Zato se na Učiteljskom fakultetu, smeštenom u centru Beograda, puno ulaže u opremu prostora, učionica i kabineta. Studentima stoje na raspolaganju izuzetno dobro opremljena biblioteka, čitaonica, internet klub, kompjuterska laboratorija i studentski klub. Na Fakultetu, studenti imaju mogućnost angažovanja u raznim kulturnoumetničkim i sportskim aktivnostima.
Studentski život na Učiteljskom fakultetu vrlo je raznovrstan. Studenti imaju mogućnosti da pokažu svoja znanja i umeća u raznim oblastima, od muzike, glume, sportskih aktivnosti, do organizacionih veština. Fakultet omogućava studentima kroz redovne i izborne predmete da se iskažu, ali studenti mogu i sami da preuzimaju inicijativu kako bi učestvovali u mnogim kulturnoumetničkim, javnim, sportskim, humanitarnim i volonterskim aktivnostima.
Nastavno-naučnu delatnost obavlja preko 70 nastavnika i oko 40 saradnika. Reč je o kadru koji poseduje najviše naučne i stručne sposobnosti. Njihov osnovni obrazovni cilj jeste da pomognu studentima u sticanju i usavršavanju pedagoško-psihološkog i stručnog rada, negovanju kritičkog mišljenja i razmena ideja u obrazovnom procesu.
Učiteljski fakultet Beogradu ima Studijski program za obrazovanje učitelja i Studijski program za obrazovanje vaspitača. Na Fakultetu su akreditovani programi osnovnih, master i doktorskih studija. Školovanje traje 8+2 semestra po novim studijskim programima kojima se obezbeđuju teorijska i praktična znanja neophodna za obavljanje učiteljskog i vaspitačkog poziva. Tokom studija, studenti stiču profesionalne kompetencije u oblasti planiranja, organizovanja, realizovanja i vrednovanja obrazovnog i vaspitnog procesa, kao i u oblasti komunikacije, rešavanja problema u razredu i razumevanja potreba dece. Velika pažnja poklanja se profesionalnoj praksi, odnosno boravku i radu u predškolskim ustanovama i osnovnim školama tokom studiranja.
Osnovne akademske studije (studije prvog stepena)
Master akademske studije (studije drugog stepena)
Doktorske studije (studije trećeg stepena)
Osnovne akademske studije na Studijskom programu za obrazovanje učitelja i na Studijskom programu za obrazovanje vaspitača imaju po 240 ESPB.
Master akademske studije na oba studijska programa imaju po 60 ESPB, uz prethodno ostvareni obim studija od najmanje 240 ESPB na osnovnim akademskim studijama.
Doktorske studije imaju 180 ESPB, uz prethodno ostvareni obim studija od najmanje 300 ESPB na osnovnim akademskim i master akademskim studijama, i organizuju se u naučnoj oblasti metodike razredne nastave, za koju je Fakultet matičan.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo