Uvažavajući u podjednakoj meri argumente prakse i zahteve pedagoških stručnjaka i šire pedagoške javnosti da se u skladu sa potrebama modernog društva i evropskim obrazovno-vaspitnim standardima školovanje učitelja podigne na viši nivo, Vlada Republike Srbije je početkom 90-ih godina prošlog veka odlučila da se u Republici osnuju učiteljski fakulteti.
Posle četvororazredne i petorazredne učiteljske škole, dvogodišnje više pedagoške škole i dvogodišnje pedagoške akademije, učitelji su Zakonom koji je 1. jula 1993. godine izglasala Skupština Republike Srbije, dobili i svoj fakultet, što je bio vid priznanja učiteljskom pozivu. Jedan od gradova u kome je po ovom Zkonu trebalo da se otvori učiteljski fakultet, pored Beograda, Užica, Sombora, Jagodine i Vranja, bio je i Prizren. Sigurno je da ovakav izbor nije bio slučajan. Naprotiv, bio je veoma promišljen. Iza toga su čvrsto stajali istorija i kulturno prosvetna tradicija grada, kao i uloga i mesto Prizrena u savremenom životu.
Kod odlučivanja da Prizren dobije Učiteljski fakultet presudnu ulogu imala je činjenica da je ovaj grad bio i ostao u čitavom posleratnom periodu administrativni, privredni, kulturni i prosvetni centar jednog šireg regiona, koji pored Opštine Prizren obuhvata i opštine: Dragaš, Suvu Reku, Orahovac, Đakovicu i Štrpce.
Odluka o osnivanju fakulteta u Prizrenu uklopila se u tada dosta aktuelan, koncept umerene decentralizacije Univerziteta u Prištini. Učiteljski fakultet u Prizrenu počeo je s radom 1. oktobra školske 1993/94. godine sa 100 novoupisanih studenata.
Put Fakulteta do Leposavića vodio je preko Prištine i Zvečana. Nakon kratkog zadržavanja u Prištini i nešto dužeg u Zvečanu, gde je obavljen septembarski ispitni rok, Fakultet je, po Odluci Univerziteta u Prištini upućen u Leposavić.
Svake godine Fakultet u prvu godinu studija upisuje preko 100 studenata od kojih se 50 finansira iz budžeta, a ostatak su samofinansirajući studenti. Na Fakultetu danas studira oko 600 studenata.
Na Fakultetu je organizovana bogata naučna i izdavačka delatnost koja za cilj ima sledeće: ostvarivanje novih rezultata u odgovarajućim naučnim oblastima, naučno usavršavanje, podizanje nastavnog i naučnog podmlatka, stvaranje materijalnih uslova za rad Fakulteta i podizanje kvaliteta nastave. Fakultet je i izdavač određenog broja unoverzitetskih uxbenika čiji su autori profesori našeg Fakulteta, a i Zbornik radova nastavnika i saradnika. Polazeći od toga da nema kvalitetnog stručnog i naučnog rada bez kvalitetno opremljene biblioteke, Fakultet je izdvojio značajna sredstva za nabavku stručne i naučne literature čime je formirana nova biblioteka sa preko 3000 naslova.
Pojedini nastavnici i saradnici Fakulteta uključeni su u realizaciju naučnih projekata, čiji su nosioci drugi fakulteti s područja Srbije, kao i Fakulteti iz inostranstva. Afirmaciji Fakulteta na naučnom planu svoj poprinos dali su nastavnici i saradnici učešćem na kongresima, simpozijumima i drugim naučnim i stručnim skupovima.
U skladu sa reformom visokog obrazovanja, Učiteljski fakultet je svoje programe prilagodio Bolonjskoj deklaraciji. U procesu akreditacije studijskih programa i ustanove Fakultet je akreditovao svoje studijske programe osnovnih akademskih studija (Razredna nastava i Vaspitač u predškolskim ustanovama), kao i studijske programe master akademskih studija (Razredna nastava i Vaspitač u predškolskim ustanovama). U proces akreditacije studijskog programa doktorskih studija akreditovan je studijski program Doktor nauka – metodika nastave u trogodišnjem trajanju.
Sve ovo pokazuje da je Učiteljski fakultet za preko 20 godina postojanja postigao zavidne rezultate u svom radu i izrastao u značajnu instituciju za pripremanje učiteljskog kadra za rad u osnovnoj školi i vaspitačkog kadra za rad u predškolskim ustanovama.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo