Kako se bliži kraj srednjoškolskih dana maturanata, pitanje „Šta dalje?” samo se nameće. Koji fakultet upisati? Čemu posvetiti naredne četiri godine, a potom i profesionalnu karijeru? Postoji mnogo opcija na sjajnim i kvalitetnim fakultetima širom Srbije, a Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu definitivno je jedna od njih.
Razgovarali smo sa Simonom Đurić, studentkinjom četvrte godine Ekonomskog fakulteta, kako bismo saznali šta sve ovaj fakultet nudi studentima. Opšte uverenje da je prva godina najteža na studijama izgleda da važi i u ovom slučaju. „Meni je najteža bila prva godina, a svaka sledeća je bila sve lakša. U početku mi je bilo teško da se naviknem na nove obaveze, ali već od drugog semestra stekla sam rutinu koja mi je dosta pomogla. Uključila sam se u brojne vannastavne aktivnosti koje su me dodatno motivisale”, rekla nam je Simona, započinjući priču o svom iskustvu na EKOF-u.
Kada je reč o vannastavnim aktivnostima, ovaj fakultet svojim studentima nudi puno mogućnosti. Tu su Startup Centar, gostujuća predavanja stručnjaka iz privrede, organizovane posete kompanijama, ponude za razne konkurse za prakse i poslove, kao i studentski časopis, sportski klubovi, Kreativni centar, klub za rešavanje studija slučaja, Međunarodna studentska organizacija AISEC i mnoge druge. „Za mene je bilo značajno članstvo u Marketing radionici. Tamo sam imala priliku da radim na zanimljivim projektima i sarađujem sa ambicioznim i kreativnim ljudima”, priča Simona o svom korisnom i zanimljivom iskustvu, prilikom kog je imala priliku da stekne znanje i veštine, kao što su rad u programima za grafički dizajn, sprovođenje istraživanja u fokus grupama, izrada marketinških strategija, ali i ono najvažnije: kako je to raditi u timu.
Kao najveće vrednosti koje je dobila tokom studija, naša sagovornica izdvaja znanje i integritet. Simona sve buduće brucoše savetuje kako je neophodno da na početku studija ozbiljno shvate svoje obaveze, ulože trud, steknu radnu naviku i vrlo brzo će videti prve rezultate.
Svi studenti imaju i neki omiljeni predmet, a za Simonu je to bilo Tržišno komuniciranje na trećoj godini. „Profesorke Jelena Filipović i Galjina Ognjanov maksimalno su se trudile da predavanja budu interaktivna i prezentacije zanimljive. Takođe, imali smo priliku da slušamo gostujuća predavanja stručnjaka iz privrede, kao i da držimo prezentacije na temu koju smo samostalno izabrali. Slična praksa postoji i na drugim predmetima, ali meni je ovaj bio omiljeni, jer ka toj oblasti planiram da usmerim svoje dalje obrazovanje i u njoj pronađem budući posao. Spoj teorijskog znanja, interaktivnih predavanja i zanimljivih projekata dao je prostor nama studentima da iskažemo sopstvenu kreativnost i inspirisao nas na brojne inovativne ideje”, pojasnila je Simona.
Pored omiljenog predmeta, sagovornica je s nama podelila gde se na fakultetu oseća kao kod svoje kuće i u kom „kutku” rado provodi vreme. „To je definitivno novootvoreni Kreativni centar, prostorija na fakultetu koja je na raspolaganju svim studentima Univerziteta, a koja je opremljena najnovijom tehnologijom, kao što je 3D štampač. Centar takođe raspolaže vrhunskom kamerom i ostalom opremom za snimanje, kompjuterima s programima za editovanje fotografija, video-snimaka, animacija, grafičkom tablom, uređajima za virtuelnu realnost. U Kreativnom centru održavaju se edukativne radionice o inovativnom načinu korišćenja opreme tako da svako, bez obzira na predznanje, ima priliku da kreira nešto novo”, detaljno nam je opisala Simona.