Danas je Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi savremena vaspitno-obrazovna institucija koja ispunjava sve standarde Komisije za akreditaciju i proveru kvaliteta, sa osnovnim strukovnim studijama prvog stepena (180 ESPB) i master strukovnim studijama drugog stepena (120 ESPB).
Osnovni zadaci i ciljevi Visoke škole strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi jesu kontinuirano negovanje naučnog, umetničkog i stručnog usavršavanja, kako nastavnog tako i nenastavnog kadra, tako i samih studenata. Da bi ostvarila osnovne zadatke i ciljeve, Škola kontinuirano vrši planiranje i kontrolu rezultata svih oblika svojih obrazovnih, naučnih, umetničkih, istraživačkih i stručnih aktivnosti u okviru svoje delatnosti.
Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi zapošljava nastavnike i saradnike koji svojim naučnim, umetničkom i nastavnom delatnošću omogućavaju kvalitetno i kompetentno ostvarivanje studijskih programa. Organizacija nastave je poverena stručnim službama Škole, a studentima su u svakom momentu dostupne informacije u vezi sa organizacijom nastave i radom Škole.
Zgrada u kojoj se Škola nalazi izgrađena je krajem šezdesetih godina prošlog veka i zadovoljava sve neophodne uslove za rad. Nastava se realizuje u specijalizovanim učionica, metodičkim kabinetima, amfiteatru, a Škola poseduje i salu za fizičko vaspitanje, kabinete za nastavnike i biblioteku.
Studentima su ponuđene mnogobrojne vannastavne aktivnosti: improteatar, hor, orkestar, umetničke radionice, promocije knjiga i aktivnosti u okviru Studentskog parlamenta, koji aktivno radi u Školi i raspravlja i pokreće inicijative o aktuelnim temama.
Studenti koji dolaze iz drugih sredina mogu da koriste usluge smeštaja i ishrane u Domu učenika u Kikindi.
U skladu sa standardima evropskog obrazovnog prostora, u nastojanju da unapredi strukovnu nastavu i praksu, Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi, organizuje Naučno-stručnue konferenciju i objavljuje Zbornik radova, koji prema prema kategorizaciji Ministarstva prosvete i nauke Republike Srbije ima status naučnog časopisa.
Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi nastoji da uz stalno inoviranje studijskih sadržaja, primenu savremenih metoda i tehnika edukacije i kroz pedagoški i istraživački rad, obrazuje mlade i kompetentne stručnjake u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja.
Nastava na osnovnim strukovnim studijama realizuje se na dva studijska programa:
Strukovni vaspitač dece predškolskog uzrasta
Smer Strukovni vaspitač dece predškolskog uzrasta je najduže zastupljen u Školi. Ciljevi ovog programa jesu o brazovanje i priprema vaspitača koji će poznavati prirodu deteta i njegovog razvoja; puteve podsticanja razvoja; institucionalne i vaninstitucionalne oblike rada sa decom; načine prepoznavanja dečjih potreba; oblike saradnje sa decom, roditeljima, ostalim vaspitačima, stručnim saradnicima i lokalnom zajednicom; postupke individualizacije i poštovanja prava na različitosti i osobenosti dece i njihovih roditelja i principe inkluzivnog obrazovanja za decu sa posebnim potrebama.
Strukovni vaspitač za tradicionalne igre
Radeći u kontinuitetu od 2006. godine, smer Strukovni vaspitač za tradicionalne igre u Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi, okuplja i obrazuje studente zainteresovane za savremene naučne, teorijske, pedagoške i praktične pristupe folkloru. Ovakav savremeno koncipirani studijski program priprema studente, buduće vaspitače za tradicionalne igre, za rad u oblasti folklorne pedagogije sa decom predškolskog i mlađeg školskog uzrasta, pre svega u domenu učenja tradicionalne igre i tradicionalne vokalne i instrumentalne muzike.
Studijski program Strukovni vaspitač za tradicionalne igre tako gradi aktivan dijalog između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, pružajući narednim generacijama mogućnost da se izraze u ovom području stvaralaštva. Teorijska i interaktivna nastava, praktični, empirijski rad na terenu, omogućava studentima da prolaze obuku kako u učenju uspostavljanja saznajnih procesa o svojoj tradicionalnoj kulturi, tako i o kulturama u okruženju posredstvom rada na terenu, a sa druge strane, da ovladavaju veštinom prenošenja stečenog znanja na najmlađe – decu u predškolskim.
Strukovni master vaspitač
Škola realizuje studije drugog stepena Strukovni master vaspitač. Svrha studijskog programa Strukovni master vaspitač na Visokoj školi strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi jeste obrazovanje visoko profesionalnog i prosvetnog kadra za rad u predškolskim ustanovama i on treba da omogući studentima produbljivanje uvida u međuodnose teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja, i dalje razvijanje kompetencija stečenih na osnovnim strukovnim studijama.
Studenti treba da izgrade sposobnost kritičkog mišljenja, refleksije sopstvene prakse, kao sposobnosti za samostalan profesionalni razvoj. Studijski program Strukovni master vaspitač obrazuje i osposobljava studente i ceo sistem obrazovanja vaspitača podiže na viši nivo. Studenti treba da ovladaju savremenim teorijskim znanjima iz oblasti vaspitanja i obrazovanja dece i budu praktično osposobljeni (ovladaju specifičnim praktičnim veštinama, razviju odgovarajuću motivaciju, komunikaciju, stavove i vrednosti) za posao vaspitača dece ranog i predškolskog uzrasta, angažovanih i na njihovoj pripremi za uključivanje u sistem osnovnoškolskog obrazovanja i vaspitanja.
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo