Vlada Republike Srbije donela je Odluku o osnivanju Akademije tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd (ATUSS). Tom Odlukom je predviđeno da ATUSS nastaje statusnom promenom spajanja pet postojećih visokih škola strukovnih studija, i to spajanjem:
Studenti upisani na studijske programe visokih škola strukovnih studija čijim spajanjem nastaje ATUSS zaključno sa školskom 2019/2020. godinom, nastavljaju studije po nastavnim planovima, programima i pravilima studija, u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju.
Priveremeni savet ATUSS je doneo Statut ATUSS, kojim je predviđeno da visoke škole strukovnih studija čijim spajanjem nastaje ATUSS postaju odseci u okviru ATUSS, sa sledećim nazivima i sedištima:
Kao samostalna visokoškolska ustanova u čijem sastavu se nalazi pet Odseka, Akademija se od svog osnivanja neprekidno menja i razvija želeći da podizanjem standarda, izmenama i stalnom dogradnjom nastavnih planova i programa, kao i uvođenjem novih sadržaja i tehnologija u proces školovanja svojim polaznicima pruži visokokvalitetne studije iz oblasti tehnike i umetnosti.
Obrazovni proces je suštinska delatnost Akademije, a koncipiran je tako da studentima omogući da steknu najrelevantnija teorijska znanja, veštine i kompetencije. Svojim višegodišnjim zalaganjem i predanim radom, nastavni kadar priprema studente da odgovore na profesionalne izazove svog vremena, dok kroz saradnju sa ustanovama istog ili sličnog karaktera - koja se zasniva na razmeni nastavnih dostignuća, studenata i profesora - dodatno motivišemo studente da sva stečena znanja dalje razvijaju i usavršavaju.
Akademija krupnim koracima gradi imidž prestižne ustanove koja školuje visokostručne kadrove koji će u potpunosti biti osposobljeni da dalje razvijaju svoju ličnost, stvaralačko i analitičko mišljenje i da kao vrsni stručnjaci odgovore na sve vrste profesionalnih izazova.
Odsek Visoka tekstilna škola za dizajn, tehnologiju i menadžment započeo je svoj život kao Viša tehnička tekstilna škola 1958. godine. U periodu nakon Drugog svetskog rata mnogo se radilo na obnavljanju razorene industrije, i tekstilna industrija – koja je u Srbiji imala dugu i bogatu istoriju – nije bila izuzetak. Radeći kako na obnavljanju postrojenja i ponovnom pokretanju proizvodnje, tako i na sustizanju tehnoloških dostignuća koja su dolazila iz inostranstva, Društvo inženjera i tehničara tekstilaca je u maju 1957. godine obrazovalo stalnu komisiju za školstvo, čiji je zadatak bio da prouči koji su kadrovi potrebni industriji i da osmisli školsku mrežu za stvaranje novih i unapređenje postojećih stručnjaka.
Visoka tekstilna škola je tako od prvih svojih dana bila usmerena na saradnju sa privredom i na praktičan rad; i tekstilna preduzeća su pravilno shvatila da je rad na stručnom obrazovanju i usavršavanju kadrova isto tako važan zadatak kao i sama proizvodnja.
Talas promena došao je sa prilagođavanjem zahtevima Bolonjske deklaracije 2002. godine; studije su do tada trajale 5 semestara, a od te godine traju 6 semestara, odnosno tri godine. Dolazi i do korenitih promena nastavnih planova i programa škole; uvodi se nekolicina novih, eksperimentalnih smerova i istražuju nove mogućnosti rada.
Sa prvom akreditacijom škole, 2007. godine, nakon dugog i napornog rada na usklađivanju sa postavljenim standardima, uspostavljena su četiri studijska programa. Od te godine, škola je prošla kroz nekoliko ciklusa akreditacije, stalno radeći na poboljšanju i prilagođavanju studijskih programa.
U okviru reforme visokog strukovnog obrazovanja koju je pokrenulo Ministarstvo prosvete, škola je 2019. godine postala jedan od odseka Akademije tehničko-umetničkih strukovnih studija Beograd.
Osnovne strukovne studije
Master strukovne studije
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo